کد خبر: 733
1403/5/13

نظام سلامت اداری جایی برای توسعه‌یافتگی و فرصتی است برای بهبود

در نشست نظام سلامت اداری شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران مطرح شد؛

نشست نظام سلامت اداری شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با حضور مدیرعامل، مدیران و رؤسای در سالن کنفرانس ساختمان شهید صادق‌زاده (پنجم) برگزار شد.

 به گزارش روابط‌عمومی، رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در این نشست با اشاره به اهمیت ممیزی در بخش‌های مختلف، گفت: ما باید ممیزی را از خود شروع کنیم و ابتدا از خود سؤال بپرسیم و این یعنی ما چنان توسعه‌یافته هستیم که خیلی شفاف مشکلات خود را بررسی و نقاط آسیب را شناسایی کنیم و برای رفع آن به راه‌حل باندیشیم و این جایی است که ما برای توسعه‌یافتگی فرصت بهبود داریم. نباید یک طرح، یک پروژه، یک ستاد و یا یک بخش، از اینکه نقصی در کار خود دارد، عصبانی شود؛ این نواقص دشمنان و رقبای ما نیستند، بلکه مشکلات و موانعی هستند که باید از سر راه برداشته شوند.

 مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با تأکید بر مواجهه واقع‌بینانه به مشکلات، افزود: سامانه‌های ممیزی دو مهارت به ما می‌دهند، نخست این که مشکلات را پیدا ‌کنیم و دوم محدودیت‌هایی را که نمی‌توان حل کرد، شناسایی و راه جایگزین برای آن انتخاب کنیم. قرار نیست گول این تعبیر را بخوریم که هیچ‌چیز از ارزش‌های ما کم نمی‌شود، می‌بایست واقعی نگاه کنیم و در توانایی خودمان مبالغه نکنیم.

 نوشادی در ادامه به شاخص‌های ارزیابی گلوگاه فساد و تعارض منافع اشاره و گفت: ما در نظام سلامت اداری باید بر شاخص‌های گلوگاه فساد و تعارض منافع که می‌توانیم اثربخشی خوبی در آنها داشته باشیم، تمرکز کنیم و باید اقداماتی را تعریف کنیم که ان‌شاءالله به نتایج مطلوب برسیم.
 
 در این نشست سعید رادفر مدیر منابع انسانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با ارائه گزارش ارزیابی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، از روند ارزیابی و بررسی‌های صورت‌گرفته دراین‌خصوص، گفت: در قانون ارتقای سلامت نظام اداری، ۳۵ ماده وجود دارد که هر کدام از این ماده‌ها تکالیف، وظایف و فعالیت‌هایی را تعریف می‌کند که می‌بایست توسط سازمان‌ها انجام شود. این موارد از سوی متولیان امر چون وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران به چک‌لیستی منتهی می‌شود که بر اساس آن شرکت‌های تابعه ارزیابی می‌شوند و در پایان دوره ارزیابی، امتیازات از جانب ستاد ملی گاز به شرکت‌ها ابلاغ می‌شود. اینکه صرفاً ما امتیاز کسب کنیم و مستندسازی کنیم، هدف نیست و هدف نهایی عمل به قانون و قانون‌گرایی در سطح شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران است.

 مدیر منابع انسانی در ادامه افزود: در راستای اجرایی‌کردن این قانون در سطح شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران کمیته‌ای به ریاست مدیرعامل و دبیری حوزه منابع انسانی شکل گرفته است و بر اساس چک‌لیست‌هایی که برای هر یک از واحدها ارائه شده است، ارزیابی و امتیازدهی صورت گرفت. در خصوص امتیازات و ارزیابی، دو مرحله وجود دارد که در مرحله نخست این ارزیابی توسط خود شرکت انجام می‌شود و در مرحله دوم پس از ارزیابی و بررسی مستندات و بازدیدهای میدانی که توسط ارزیابان ستاد انجام می‌شود، امتیازات نهایی در سامانه درج و بر اساس آنها امتیاز هر شرکتی مشخص می‌شود.

 رادفر با مثبت خواندن امتیازات کسب شده در این ارزیابی‌ها گفت: بر اساس ارزیابی‌ها و امتیازدهی‌های صورت‌گرفته شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در بخش خودارزیابی امتیاز ۷۸.۹۱ را کسب کرد و در بخش امتیاز نهایی حائز امتیاز ۶۱.۲۱ شد که در میان شرکت‌های تابعه از امتیاز مطلوبی برخوردار است.

 گفتنی است در انتهای این نشست واحدها و مدیریت‌های برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌ها، امور مالی، مهندسی و طراحی، روابط‌عمومی، بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و پدافند غیرعامل (HSE)، امور فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا)، پایگاه مقاومت بسیج شهید مفتح و مدیریت منابع انسانی که در سنجه‌های ارزیابی حائز امتیاز حداکثری شده‌اند، تقدیر و قدردانی شد.

 روابط‌عمومی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران



کد خبر 733

آخرین اخبار